x تبلیغات
راه های کاهش جرایم مالیاتی

راه های کاهش جرایم مالیاتی

کاهش جریم های مالیاتی برای هر صاحب کسب و کاری حیاتی است. امروزه اکثر مشاغل باید بخشی از سود خالص سالانه خود را به صورت مالیات به اداره مالیات کشور بپردازند.

راه های کاهش جرایم مالیاتی

 

کاهش جریم های مالیاتی برای هر صاحب کسب و کاری حیاتی است. امروزه اکثر مشاغل باید بخشی از سود خالص سالانه خود را به صورت مالیات به اداره مالیات کشور بپردازند. بنابراین هر صاحب کسب و کاری باید ابتدا برگه ای به نام اظهارنامه مالیاتی را پر کرده و به اداره مالیات ارسال کند.

مبلغی پس از ارسال به اداره مالیات و تایید آن به عنوان مالیات مخصوص آن تجارت در نظر گرفته می شود. اگر فرآیند پرداخت مالیات با تاخیر انجام شود، باید جریمه مالیاتی بسیار سنگینی بپردازید. برای آشنایی بیشتر و کاهش این جرم با شرکت خدمات مالی و حسابداری داراکو همراه باشید.

چرا کاهش جریمه های مالیاتی مهم است؟ 

گاهی اوقات نداشتن اطلاعات کافی برای پر کردن اظهارنامه مالیاتی می تواند منجر به اشتباه در پر کردن فرم ها و پرداخت مالیات شود. اگر مقامات مالیاتی کشور و شورالی عالی مالیاتی متوجه اشتباه شما شوند، جریمه بسیار سنگینی را برای شما در نظر خواهند گرفت. از آنجایی که این هزینه ها بسیار سنگین هستند، کاهش جریمه های مالیاتی برای افرادی که نمی خواهند به راحتی سود خالص کسب و کار خود را از دست بدهند، حیاتی است. بیشتر مدیران کسب و کار سعی می کنند بدهی مالیاتی خود را کاهش دهند تا بتوانند سود بیشتری را برای خود نگه دارند. راه های زیادی برای کاهش جرایم مالیاتی وجود دارد. بهترین راه این است که مشاوری را انتخاب کنید که در این زمینه به شما کمک کند تا بتوانید فرم های خود را به درستی پر کنید. اول از همه خوب است که با جرایم مالیاتی آشنا باشید.

جرایم مالیاتی

برخی افراد برای فرار از مالیات در اظهارنامه مالیاتی خود از انواع دروغ ها استفاده می کنند. جرایم مالیاتی جریمه هایی هستند که پس از وقوع حادثه برای صاحب کسب و کار تعیین می شود. امور مالیاتی کشور بسیار حساس است و برای پر کردن نادرست اظهارنامه مالیاتی عفو وجود نخواهد داشت.

یکی دیگر از دلایلی که باعث تخلف مالیاتی می شود، تأخیر در ثبت مالیات برای یک تجارت است. هر صاحب شغل باید درصد مشخصی را به ازای هر ماه تاخیر به اداره مالیات پرداخت کند. فرم اظهارنامه مالیاتی را به درستی پر کنید و پس از تعیین مبلغ برای جلوگیری از جریمه توسط اداره مالیات کشور سعی کنید مالیات را بر روی تاریخ سررسید شما.

چگونه تخلفات مالیاتی را کاهش دهیم؟

گاهی اوقات به دلیل تخلفات مالیاتی بسیار سنگینی که برای برخی مشاغل ایجاد می شود، این امر منجر به نابودی آن مشاغل می شود. اگر دغدغه شما کاهش معوقات مالیاتی است، می توانید از مجموعه ما کمک بگیرید و با کارشناسان ما مشورت کنید.

ترفندهای منحصر به فردی وجود دارد که طبق آن ترفند (ترفند کاهش معوقات مالیاتی)، میتوانید معوقات مالیاتی خود را کاهش دهید. این ترفند کاملا قانونی است و فقط متخصصان می توانند از آن استفاده کنند. برخی از قوانین مالیاتی در کشور ما جرایم مالیاتی را کاهش می دهد.

اگر صاحب کسبوکار بتواند مالیاتهای خود را بهموقع و به محض اینکه قوانین سختگیرانه مالیاتی کشور مقرر میکند، پرداخت کند، تخفیفی برای تخلف در نظر گرفته میشود. یکی از نگرانی های اصلی کاهش معوقات مالیاتی کمبود وقت برای انجام وظایف اداری است.

چقدر امکان کاهش جرم وجود دارد؟

برخی افراد به اشتباه معتقدند که کاهش معوقات مالیاتی 100٪ خواهد بود. باید بگویم با توجه به اهمیت بسیار زیاد جرائم مالیاتی این امکان وجود ندارد و تا حدودی قابل جبران است. در صورتی که کار اداری کاهش معوقات مالیاتی در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام شود، این معوقات بیش از 90% کاهش می یابد.

جرم مالیاتی تحت هیچ شرایطی به طور کامل قابل چشم پوشی نیست. بنابراین به دنبال کاهش 100 درصدی جرایم مالیاتی نباشید. اگر بتوانید از یک شرکت مالیاتی استفاده کنید که اعتبار زیادی دارد، می توانید درصد زیادی از جرم خود را کاهش دهید.

 جرایم مالیاتی صاحبان مشاغل

هر شخص حقوقی و حقیقی کلمه مالیات را بارها شنیده است. مالیات های وضع شده توسط دولت اجباری است و هر شخص حقیقی و حقوقی باید آن را بپردازد. بنابراین در صورت عدم پرداخت یا عدم پرداخت مالیات در موعد مقرر، جریمه ای متوجه مدیر یا شخص حقیقی شرکت خواهد شد. جرایم تجویز شده توسط دولت متفاوت است.

به عنوان مثال، اگر مالیات در تاریخ مقرر پرداخت نشود، برای هر ماه تاخیر در پرداخت مالیات، دو و نیم درصد جریمه تعیین می شود. یا در صورت عدم تسلیم اظهارنامه برای شخص حقوقی و حقیقی 30 درصد جریمه در نظر گرفته شده است. اینها تنها نمونه هایی از جنایاتی است که مورد بحث قرار گرفت

بخشودگی جرایم مالیاتی

یکی از مهمترین مزایایی که سازمان امور مالیاتی برای مودیان در نظر گرفته است، بخشودگی معوقات مالیاتی است. طبق قانون مالیاتی، مودیان در موارد مختلف مشمول جریمه می شوند و سازمان های امور مالیاتی در شرایط خاصی برای تسهیل در اجرای قوانین از این جرایم چشم پوشی می کنند.

مودی پرداخت کننده مالیات طبق قانون مالیات های مستقیم و غیرمستقیم مکلف به پرداخت آن می باشد که ضمانت اجرای آن با احراز تخلف محرز می شود. اما هدف سازمان مالیاتی ترغیب مودیان به اجرای قانون است، لذا بر اساس ماده 191 قانون مالیات های مستقیم، سازمان مالیاتی در شرایط خاص، بخشودگی جرایم مالیاتی را اجرا کرده است.

چشم پوشی از تخلف مالیاتی شامل چشم پوشی سهوی از تخلف و عدم اجرای صحیح هزینه های مالیاتی، مانند عدم ارائه گزارش های سه ماهه یا تأخیر در پرداخت مالیات است. لازم به ذکر است که فقط جرایم مالیاتی قابل معاف مشمول عفو خواهند بود و جرایم غیر قابل گذشت مشمول بخشودگی مالیاتی نخواهد بود.

معافیتهای مالیاتی با نظر سازمان امور مالیاتی و از طریق بخشنامه معافیت از جرائم مالیاتی صادر میشود و سازمان مالیاتی با معافیت کلیه یا برخی از تخلفات مالیاتی مؤدیان تحت شرایطی موافقت میکند. بنابراین قوانین ثابت و از پیش تعریف شده ای برای بخشودگی جرایم مالیاتی وجود ندارد و سازمان های مالیاتی گاه به منظور حمایت از مودیان، بخشودگی جرایم مالیاتی را تمدید می کنند تا مودیان بتوانند بیشترین بهره را از این تسهیلات ببرند.

بر اساس ماده 191، سازمانها در صورت عدم اجرای غیر ارادی به تعهدات مالیاتی و با بررسی سوابق مالیاتی و سرحسابهای آنها و به تشخیص امور مالیاتی، مشمول جریمه کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی خواهند بود

شرایط گذشت از جرم عبارتند از:

·        یک درخواست معافیت ارسال کنید

·        اسنادی ارائه کنید تا ثابت کنید عدم انجام به موقع تکالیف اختیاری است

·        قابلیت اعتبار مالیات دهندگان

·        تایید اسناد مودیان و تایید سازمان امور مالیاتی

بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی، بخشودگی معوقات امکانپذیر است و بازه زمانی این امر توسط سازمان امور مالیاتی تعیین و به مودیان ابلاغ میشود.

برچسب‌ها: ,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 74
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 529
بازدید ماه گذشته : 134
بازدید سال گذشته : 2331
کل بازدید : 2331